Jak w pytaniu///////
Czarna skrzynka zwykle bywa pomaranczowa.
Tecnologia przetrwania?
Ma ma miec odpornosc na warunki zewnetrzne.
Zawierac podstawowe dane i to jak najdluzej.
A to wymaga zasilania, czego oprocz katastrofy? Brakuje.
Gdyby kamienie potrafily mówić?
Kamery wymagają lepszej technologii i więcej miejsca na dane. Tu chodzi o prostotę i wytrzymałość.
Tez mnie to zawsze dziwiło. Przeciez kamera zainstalowana na ogonie samolotu objęłaby zasiegiem całą maszyne i moglaby zarejestrować wiele ciekawych danych.
@okonek takie kamery sa nawet w pociagach i tramwajach. Przy koszcie calego samolotu to naprawde ulamek procenta. Miejsce na dane? No przestancie, byle kamerka z netu za 200 zl nagrywa w petli obraz HD.
Gdyby cos takiego bylo na samolocie TU 154 w Smolensku - żylibysmy dzis w innej, normalnej Polsce.
Kolego, czarne skrzynki sa projektowane na przetrwanie.nie jest to kwestia zasiegu a mozliwoscj odnalezienia resztek. Ustalenie co bylo przyczyna porazki? Gdie jest najsłabsze ogniwo?
Koleżanko, czarna skrzynka to tylko urzadzenie zapisujące. Obudowane pamcerną powloka, niepalne i wysylajace sygnaly zeby po katastrofie ją odnalezc. W pytaniu chodzi o to, dlaczego oprocz mikrofonow w kabinie pilotow, parametrow lotu, nikt nie wpadl na pomysl by podłaczyc do niej kamere. W razie wypadku wiadomo ze ulegnie ona zniszczeniu (podobnie jak 90% samolotu) ale to co ona zarejestruje powinno sie zachowac w czarnej skrzynce.
Nie wiem dlaczego tak sie nie robi, w koncu bezpieczenstwo jest najwazniejsze. Nawet kiedys zadalem identyczne pytanie na forum Lotnictwo.net i bylem zdziwiony bo wszyscy znawcy, w tym piloci mnie wyśmiali.
Szukamy teorii spiskowych?
A to pytanie z innej półki
W chwili calkowitego zagrozenia? Moze lepiej nie wiedziec?