Dzień dobry w Dniu Elvisa Presleya

z okazji rocznicy jego urodzin. Ale mamy tez rocznicę urodzin:

  • Stephena Hawkinga, dla mnie dużo ważniejsza. Wlanie czytam (studiuję) jego kolejną książkę)
  • Davida Bowie
    inne mniej ważne?
  • Dzień Kobiet w Grecji
  • Dzień Pisania na Maszynie
  • Dzień Kąpieli z Pianą

obraz

2 polubienia

Elvis i Hawking. Bez pierwszego trudno sobie wyobrazić muzykę. Bez drugiego naukę.

1 polubienie

Presley czy Bowie?
@collins02 jestem w kropce, tego drugiego bez pierwszego by nie bylo, ale jakbym miała wybierac to jednak Bowie…

2 polubienia

Oczywiscie ze Bowie.
Nieporownywalnie ciekawszy i znacznie bardziej progresywny dorobek.Bowie wyprzedzal niemal kazdą mode czy trend o przynajmniej 2-3 lata.“Zwolnil” nieco w latach 80-tych ale to juz niczego nie zmienialo…
Presley tak na serio,moze byc traktowany do mniej wiecej 1962 roku czyli do wyjscia z wojska i jeszcze troszke.Potem az do konca zycia nagral praktycznie jedna,dzisiaj prawie niedostepną plyte z bluesem i rnb rodem z Memphis…Reszta to sciezki dzwiekowe z malo ciekawych lub wrecz glupich filmow lub albumy koncertowe z Las Vegas.
Zakonczyl sie wplyw na cokolwiek,pozostala dość chwytliwa legenda.Najwieksza bzdura pozostaje nazywanie go “krolem” rock and rolla.Na krola popu czy pieśni a’la Sinatra.moznaby sie jeszcze zgodzic ale rocka and roll skonczyl sie wraz z albumem,świetnym zresztą,“Elvis Is Back” czyli w 1961.

4 polubienia

To może i ja kogoś “zaproponuję”:
Kornel Makuszyński (ur. 8 stycznia [1884]
i jego niezapomniane dzieła: