To dość znana sprawa. Kościół razem z Endecją wymyślił taka historyjkę aby dokopać Piłsudskiemu, nielubianemu politykowi i umniejszyć jego sukcesy (skąd my to znamy?)
Moja babcia pamietam, w dzieciństwie opowiadała mi jak to bolszewicy szli na Warszawę, wtedy nad miastem ukazała się Matka Boska i krasnoarmiejcy na jej widok rzucili broń i uciekli
Ciekawe na jakiej podstawie opierała swą wiedzę ?
Osobisty sukces Piłsudskiego w tej bitwie, to też propaganda. On w pewnym momencie spanikował i uznał, że bitwa jest przegrana. Nieoficjalnie zastąpił go generał Rozwadowski i to jego zasługa, a także niespodziewana epidemia biegunki wśród bolszewików, która na jeden dzień przerwała ich bojowe działania. Ale największą przyczyną klęski ruskich było ich fatalne dowodzenie. Zrobili prawie wszystko, by bitwę przegrać.
Wtedy był taki “cud”, jak ten wcześniej przy obronie Częstochowy w czasie Potopu.
Cud nie cud … Wiadomo, że podczas każdej wojny czy bitwy są niespodziewane (niechciane) okoliczności (zazwyczaj po obu stronach) …
To się zgadza.
Jak to skad? Od Bartosiaka sie dowiedziala
Posłucham go sobie później.
No nie wiem … Bartosiak to w porządku postać …
A wtedy to jaki był “cud” ?
Ano też widziano Maryję, jak otulała niebieskim płaszczem oblężone miasto…
Co za zbieg okoliczności
Oj tam, oj tam…
W Fatimie i Lourdes Maryja tez nosila blekitna narzutke
Podobno na obchodach znów powalczą narodowcy z LGBT. Będzie dużo tęczowych flag. Piłsudski też dostanie. Polska rutyna.
Ein fuehrer, ein Volk, ein Reich!
Sieg heil! Sieg heil! Sieg heil!
napisz lepiej jeden prezes, jeden PiS
Nie mam czasu, zaraz mecz…
Ponoć to Hitler miał udział w powstaniu marki Volkswagena …
EDIT: Ale nie pamiętam jaki dokładnie… Ponoć to miały być samochody dla ludu czy co to tam Volk po niemiecku znaczy …
W 1933 roku F. Porsche poznał Adolfa Hitlera, który zażyczył sobie, by Porsche stał się nadwornym konstruktorem ówczesnych Niemiec[2]. 17 kwietnia 1934 roku Ferdinand Porsche zaprezentował niemieckiemu rządowi projekt samochodu – legendarnego Garbusa. Była to odpowiedź na oczekiwania Hitlera, który domagał się taniego, rodzinnego samochodu. W zamyśle Hitler chciał odciążyć kolej, która była z roku na rok coraz bardziej niewydolna. Po wielu zbudowanych prototypowych modelach (konkretnie było ich 9) zatwierdzono w 1938 roku do produkcji seryjnej w przyszłej fabryce VolkswagenWerk GmbH projekt „Porsche typ 60”. O prawdziwości tych zapowiedzi miała świadczyć oficjalna uroczystość państwowa, jaka odbyła się 26 maja 1938 roku w Fallersleben (Dolna Saksonia). Wtedy to położono kamień węgielny pod budowę przyszłej fabryki KdF-wagena (Kraft durch Freude-wagen), a Adolf Hitler ochrzcił pojazd tytułem: „niemiecki samochód ludowy”.
Powojenna produkcja ruszyła we wrześniu 1945 roku na potrzeby armii brytyjskiej, choć pierwotnie fabrykę w pobliżu Fallersleben przeznaczono do likwidacji. Wtedy też doszło do oficjalnego powstania marki Volkswagen.