Z pociabami takich prędkości to.jest inny problem - trzeba siec transportowa budować od podstaw zwukla modernizacja istniejacych torów nie pomoże. Insa to projekty inwestycujne obliczane na dekady. Politycznie niesłuszne… za dlugo.
Japonczycy wystareowali a latach 60.
Francuzi siec TGV zaczeli budowac pod koniec lat 70, Hiszpamie AVE dziesiec lat pozniej i ciagle sa na etapie “w rozbudowie”. Ale ponoc i tak to wychodzi bardziej ekonomicznie niz wewnetrzne polaczenia lotnicze?
I nie wyklucza istnienia innych sieci pomiedzy mniejdxymi miastami czy podmiejskich.
A pan ex-minister to samolotami lata? Czy woli paralotnię?
Co do wyboru czy Hiszpania czy Niemcy jesli chodzi o pociągi?
Niekoniecznie muszą byc polityczne.
AVE nie ma doswiadczenia jesli chodzi o polaczenia europejskie - wagony AVE poza Półwysep z trgo co wiem nie wyjeżdżają.
A Niemcy? tego problemu nie maja? Wiec jak kupowac to rozwiazania praktyczne o sprawdzonej kompatybilnosci.
Mnie tam obojętnie jakie będą aby kolorowe były ![]()
Intak.z zewnatrz jak pruje z prkodcia ponad 300 km/h to smugę z bliska widzisz.
AVE jest biale z czerwinym paskiem, nieco wolniejszy srodziemnomorski Euromed pasek ma niebiestki. Francuski OUIGO majacy licencja na trasie Madryt Alicante wagony w skosne pasy rozowy, bialy, niebieski.
Taka pastelowa wersja flagi francuskiej.
TGV francuskie bardziej kolorowe .pomaranczowe zestawy napedowe, wagony nielbieskie lub bialo szrare. OUIGO wolniejsze sa różowe lub turkusowe.
Niemcy maja biale z jasnoszarym i kolorowym paskiem kiedyś pomaranczowum. Lub czerwonym, dzisiaj to może byc propagandowy - ekologigicznie zielony, a kjzdzi też z paskiem tęczowym.
Moze dlatego pisowiec wymiękł?
Ciekawostka..!
Dawno temu w latach siedemdziesiątych pociąg z Olsztyna jechał do Szczecina aż 9 godzin.
A teraz jedzie …9 godzin..! ![]()
Zbudowanie polaczenia typu.duze predkosci z np. Rzeszowa do Szcecins. Zaprojektowany tak, aby spelnil tez warunek gospodarczego kola zamachowego? Czyli nie w linii prostej, a łączach aglomeracje? Np. Przez Kielce, Radom, Łódź , Warszawa, Poznan, Gorzów? Plus druga nitka poludniowa Kraków , Katowice, Opole, Wrocław Ziekona Gora? Nitki z Warszawy do Trojmiasta, Koszalina, Olsztyna , Bialegostoku? Jako drogi transportu - przeplywu dla ludzi? Zadanie na cwierc wieku. CPK ze swoin jak sama nazwa wskazuje centralnym systemem i do tego podpprzadkowanym lotnisku? Na to co komu? Z Opola do Katowic przez CPK Port Polska?
Od poczatku projekt w stylu egipskich piramid.
Oczywista oczywistość,że masz rację i dlatego właśnie optuję za kolorowymi pociągami.Niech będzie chociaż ładniej.
Jak to powiedzial Jacek Kuroń: „może nie będzie lepiej, ale na pewno weselej”
To jeszcze nic. Kiedys pospieszny z Warszawy do Łodzi jechał półtorej godziny. A dzis jedzie tylko 90 minut!
Prawica jest jak kościół. Boją się postępu