Po latach....Tradycja,winyl czy cd?

Osobiście…
Jestem po przesłuchaniu"Islands",King Crimson,na winylu i na cd…Dodam tutaj że akurat ten album,był jednym z pierwszych moich zakupów w epoce szaleństwa kompaktowego…Pojechałem na jakieś osiedle gdzie nigdy bym stopy nie postawił…Ale wtedy,w 1989 roku…Siła wyższa! :innocent:
Jestem za muzyką a nie za detalami technicznymi i dlatego na półce mam dzisiaj cd ORAZ winyle,ceniąc niezniszczalność cd,chyba przede wszystkim.
I tylko niektóre płyty,brzmia na winylu nieporównywalnie lepiej niż na cd.
Najbardziej szokujący przykład to,kiedyś,Atom Heart Mother,Floydów…Do tego stopnia że do dzisiaj nie pojmuję… :innocent:
Z drugiej strony…Rubycon,Tangerine Dream.Może miałem pecha…Może niemieckie tloczenia nie stanowiły ekstraklasy ale dzisiaj juz chyba nie wytrzymałbym winylowego trzasku przy tak subtelnej i wręcz czarodziejskiej muzyce…
No więc? :thinking:

1 polubienie

Raczej preferuję CD.Oczywiście zdarzają się nagrane fatalnie lecz winyle też.Płyty CD są wygodniejsze w użytkowaniu i mniej podatne na zniszczenie.

2 polubienia

CD tez nie są takie niezniszczalne.
A jak masz dobry sluch? To zapis analogowy dzwieku, pomimo ze czasem chrupnie i zaskrzypi, bo nosnik delikatny, obejmuje szerszy zakres dzwieku - zwlaszcza jesli dotyczy ostatnich technologii stosowanych pod koniec popularnosci winyli. Wiec wniosek nasuwa sie sam. Poza tym sentyment.
Jak z obrazami. Dopoki uzywano bieli olowiowej w malarstwie dziela te poczatkowo bardzo kolorowe, z czasem ciemnialy i nabieraly “szlachetnej patyny”. Teraz trudno nam sobie wyobrazic, ale dla owczesnych odbiorców malowidlo w takim stanie wyladowaloby gdzies jako surowiec wtorny.
Jako zniszczony.
Podobnie rzecz z ze starozytna Grecja, a nawet jeszcze rzezba ornamentacyjna islamu. Bez polichromii bylo to dla wspolczesnych nie do przyjęcia… Dla nas kicz… Ogladalam kiedys film dokumentalny, gdzie odtworzono kolory Partenonu. Zęby mogly rozbolec. Podobnie rzecz ma sie z muzyką.