8/12, źle; bicepsy, krokodyl, Andaluzja i klasyfikacja odpadów
I znowu moje pytanie dali (jako pierwsze!)
7/12 - nie będę się rozpisywał nad tym, co było źle, bo czasu szkoda.
A pierwsze pytanie jest do bani … znaczy się, jest źle sformułowane, ponieważ nie jest w nim określony rodzaj poślizgu, ani typ napędu auta, a to wszystko ma wpływ na konieczną reakcję. W przypadku poślizgu nadsterownego lekkie przyhamowywanie jest jak najbardziej wskazane, natomiast w przypadku poślizgu podsterownego wykonujemy kontrę w kierunku, gdzie nam jedzie tył, czyli szybki skręt i powrót, jak tylko tył auta zaczyna wracać na właściwą linię jazdy. Sugerowanie, że wykonujemy sam skręt, może skutkować jeszcze gwałtowniejszym uślizgiem tyłu w przeciwnym kierunku.
Wydaje mi się, że typ napędu auta nie ma tu akurat nic do rzeczy, jeśli nie operujesz gazem, ani hamulcem, tylko kierownicą, w obu przypadkach efekt będzie ten sam. A o to chodziło.
7/12…Tu juz gorzej…Zle to pierwsze,5 element,pac i pałac,krokodyl i sklabuny.
Na widok dziwacznych wyrazów lub pochodzenia innych,zawsze jestem pewien porazki.Tak wiec ten wynik jest nienajgorszy
10/12. z krokodyla uznaje tylko buty i torebki, a w smieciach staram sie nie grzebac, sortuje wg kolorow pojemnikiw.
11|12 Kurna, aktorka źle. A chciałem dobrze, bo wybierałem z dwóch. Reszta nieekstremalna.
Jest właściwe. Niezależnie od warunków i rodzaju napędu w razie poślizgu, Prawa na podłodze, a lewa na sprzegło i delikatny skręt kierownicą w kierunku przeciwnym do kierunku znoszenia. Podstawą jest maksymalne zmniejszenie siły silnika, żeby się wyprostować. Zbyt duża siła zrywa koła przy niewłaściwej przyczepności i od tego trzeba zacząć ratunek.
Będę polemizował. Przy poślizgu nadsterownym lekki skręt w kierunku uślizgu z delikatnym przyhamowaniem bardzo pomaga odzyskać przyczepność. W tym przypadku skręt kierownicą w kierunku przeciwnym do kierunku znoszenia oznacza jeszcze większy skręt kół, tym samym jeszcze mniejszą przyczepność. W tym przypadku odpowiedź ‘a’ również po części jest prawidłowa.
W jaki sposób skręt kół pomaga w odzyskaniu przyczepności? Praktycznie najpierw wykonujemy skręt tam, gdzie jest bezpieczniej. Sam skręt z niczego nas nie wyprowadzi, najpierw trzeba odzyskać choć trochę przyczepności, by auto reagowało.
Ale przyznaję, że pytanie w quzie przeczytałem niedokładnie.
Z kujonami nie będę się boksował więc wynik 8/12 uznam za przyzwoity. Połamałem sobie zęby na bombie, 5.elemencie, Pacu i Andaluzji.
Ten “element” to też złe określenie, kalka z angielskiego. Chodzi o Żywioł!
Oczywiście że żywioł.