Onegdaj, jeszcze w czasach fiata 125p, producenci samochodów zalecali inne ciśnienie w oponach na przedniej i tylnej osi. Jednak od mniej więcej lat 90’ch w samochodach zalecają to samo ciśnienie we wszystkich oponach. Dlaczego?
i drugie pytanie - czy opony niskoprofilowe (np 45%) ładować wyższym ciśnieniem niż zalecane przez producenta?
U mnie w aucie pokazuje że gdy jadę w kilka osób i z walizka XD to z tyłu mam mieć o 0.5 więcej niż z przodu… Ale to bym musiał chyba co kilka dni zmieniać xd
Najlepszym sposobem mierzenia ciśnienia w oponach jest tzw kop.
Lata, kiedy produkowano F - 125, to już zamierzchła przeszłość, a dętki w oponach, to historia.
Jeśli mam coś doradzić, to zdecydowanie, to nie być mądrzejszym od instrukcji producenta.
A w ogóle to w jakich jednostkach podaje się w Polsce (Europie?) ciśnienie w oponach? Kiedyś to były atmosfery, za oceanem są funty na cal kwadratowy, chociaż też na niektórych stacjach manometry są w kilopaskalach…