za pomocą Pierścieniowego Pociągu Bazy z wagonami mobilnymi, będzie potrzeba 1200 tych ostatnich dla 2 PPB w każdym HMP?
Na obwodzie pierścienia 50.mln. bajecznego Harmonijnego Miasta Pierścieniowego (HMP) o średnicy prawie 200 km (czyli długości obwodowej 600 km), przewiduję 600 przystanków co 1 km, na których będą się zatrzymywały wagony mobilne Pierścieniowego Pociągu Bazy (PPB). jeżdżącego non stop przez cały rok. lub poza godz. 1 - 4.
Przystanki będą ulokowane na górkach przystankowych, na które będą wjeżdżały, i z których będą grawitacyjnie zjeżdżały wagony mobilne (jak ci kolarze torowi odjeżdżający na górkę od drużyny).
Obwód Pierścienia Infrastrukturalnego będzie wynosił 600 km, z 600 górkami przystankowymi, a pociągi PPB będą jeździły ze stałą prędkością 60 km/h. Do pociągu bazowego, z jego boku, będą na chwilę podłączały się wagony mobilne na mniej niż minutę, w której pasażerowie wysiadający na najbliższym przystanku będą przechodzili z pociągu bazowego (PPB) do wagonu mobilnego, a z wagonu mobilnego do PP Bazy.
System kanalizacyjny będzie uproszczony dzięki wyłącznie owocowemu odżywianiu się wszystkich ludzi, i dzięki zamieszkiwaniu wszystkich mieszkańców na wspólnym pierścieniu infrastrukturalnym.
Na tym, że wyłącznie owocowo odżywiająca się ludzkość niewiele wydalałaby z siebie moczu, i to pachnącego, o ile w ogóle go wydalałaby. Frakcji stałych nie wydalałaby.
Srednica HMP = 200km
Promień HMP = 100km
Powierzchnia HMP = 31400km²
Mieszkańcy HMP = 50 000 000 sztuk
Gęstość zaludnienia = 1592 osób / km !!!
Powierzchnia HMP 10 razy mniejsza od powierzchni Polski. Gęstość zaludnienia 10 razy większa od zaludnienia Chin i 4 razy większa od zaludnienia Indii.
@ZiraaeL, @czarny_rycerz. Na terenie Polski przewiduję zbudowanie 4 takich bajecznych Harmonijnych Miast Pierścieniowych (HMP). Ich ideą jest maksymalna efektywność i atrakcyjność takich HMP, w których wszyscy dorośli i dzieci tej samej płci mieliby swoje 100 mkw mieszkania i darmowy dostęp do tak atrakcyjnej bazy rekreacyjnej, jakiej nie ma nigdzie na Ziemi. Przy takiej efektywności nie trzeba byłoby tyle pracować i uczyć się, co obecnie.
@harmonik
Przeanalizuj dokładnie te cyferki, które napisałem.
Uwidocznione na ostatnim zdjęciu moje przewidywania wydają się kolidować z Twoimi, czyniąc HMP mniej komfortowym i atrakcyjnym.
@ZiraaeL Ideą moich HMP jest maksymalna efektywność i atrakcyjność. Kwestią wyboru byłoby przyjęcie zabudowy wyższej, bardziej zwartej pierścienia infrastrukturalnegoj, lub niższej, ale rozleglejszej.
Akurat gęstość zaludnienia to nie problem. 1592 osoby na kilometr kwadratowy to typowa gęstość zaludnienia w polskich miastach - liczona według granic administracyjnych, więc uwzględniająca również takie miejsca. Centra miast mają zwykle lokalną gęstość zaludnienia liczoną w kilkunastu tysiącach os/km2, albo nawet jeszcze trochę większą.
Jeżeli przystanki będa co 1 km to wagoniki nie zdążą dojechac do pociągu nie mówiąc o wsiadaniu i wysiadaniu z bagażem. Poza tym podrózni wysiadający i wsiadajacy musieli by cały czas chodzic po pociągu gdyż tylko ostatni wagon umozliwiałby skomunikowanie z przystankiem. Nikomu nie chciałoby sie przechodzic na czoło pociągu a potem z powrotem.
Tak wiec zadnej bajeczności w tym nie widze.
Wagony mobilne dołączałyby się z boku, jeżdżąc po odrębnym torze, zbliżając się tylko do PP Bazy, więc pasażerowie tylko 1 raz wsiadaliby i wysiadaliby z PP Bazy. Kwestią wyboru jest przyjęcie, ile czasu stałby na górce przystankowej wagon mobilny, nim grawitacyjnie ruszyłby do przyłączenia się do PP Bazy… Myślę, że 2 minuty wystarczyłyby.
628km, to obwód koła o promieniu 100km, wyliczony przez Ciebie z wzoru 2πr.
Powierzchnia takiego koła, to πr², a więc
3,14 x (100 x 100)km = 3,14 x 10 000 = 31 400 km²
(Powierzchnia Polski -pamietam z lekcji geografi- jest 10 razy większa - 312 000 km²).
W sumie, to nie wiadomo jak HMP ma wyglądać i funkcjonować.
Z dotychczasowych opisów można wywnioskować, że będzie to swego rodzaju perpetuum mobile, gdzie w niektorych, szczególnie wyznaczonych miejscach, nie będzie obowiązywać grawitacja.