Czy leci z nami lekarz?

Czy należy się niepokoić kiedy osoba z nadciśnieniem, mająca bez leków ciśnienie 185/90, a po lekach zazwyczaj (tak na co dzień)145/90, nagle bez wyraźnych przyczyn (no może upały…) ma bez leków ciśnienie na poziomie 120/80 i nieco niższe?

1 polubienie

A sprawdzilas cisnieniomierz?

@okonek Ciśnieniomierz w porządku.

Trzeba to kontrolować.

1 polubienie

Czy się martwic? Chyba nie, ale dobrze byłoby poszukać przyczyny? Na cisnienie na wplyw wiele czynników, choćby zmiana diety w upały? To juz musialby zająć się tym dobry lekarz i zacząć od analizy co się zmienilo w postepowaniu danej osoby?
Jesli bierze więcej leków to coś się nałożyło? Jakis stres mniej?
Zgadywac mozna w nieskonczonosc.

2 polubienia

Nie jestem lekarzem; ale zawsze miałam niskie ciśnienie, a teraz biorę tabletki na nadciśnienie. W dni, w których jest niskie ciśnienie atmosferyczne, mój ciśnieniomierz wskazuje np 90/53 i kawa tylko trochę i na chwilę pomaga. Jak pisała @okonek - najlepiej skonsultuj się z lekarzem. Na mnie leki testowali prawie rok; teraz mam w miarę dopasowane, ale przetestowałam chyba 8 lub 9 różnych leków (albo nieskutecznych, albo za mocnych, albo z niepożądanymi skutkami ubocznymi.

4 polubienia

Mialam podobna sytuacje w domu. Mama ktora ma zwykle 112 na 60 nagle…160 na 98. I ta panika i od tej paniki jeszcze rosnie. A na drugi dzien znow normalnie. Tylko teraz juz pod kontrola lekarza.

2 polubienia

Najgorsze nie jest wysokie ciśnienie (pod kontrolą) lecz jego nagłe wahania. Więc należy sie skonsultować z lekarzem (nie z farmaceutą)

3 polubienia

Na podstawie powyzszych danych wielkich powodów do zmartwienia nie ma, jednak w takiej sytuacji zaleciłbym 24 h badanie ciśnienia. (Holter ciśnieniowy).

Pacjent dostaje aparacik, który nosi calą dobę i ten co 15 lub 30 minut mierzy mu ciśnienie.
Następnie wyniki interpretuje lekarz a pacjent powinien zapisywac, co w danym momencie robił.