Dlaczego ciągle uzywa się asfaltu do robienia dróg..

Jeżeli drogi betonowe są tańsze, dużo bardziej wytrzymałe i nie trzeba ich wymieniać jak asfaltowe po 20-30 latach?

Tansze? Cichsze? Mniej opony niszcza? Zreszta dobra droga asfaltowa to nie wymiana calosci a tylko wierzchniego “dywanika”. Poza tym nie w kazdym terenie i podlozu beton sie sprawdza.

3 polubienia

Jadąc taką drogą chciałam wyskoczyć z autokaru…Czesi takie mają.

2 polubienia

Wszędzie takie sa… Coraz więcej takich robią. Jednak pytam, dlaczego i tak dalej są asfaltowe xd

1 polubienie

Dla mnie taka droga to całkowite pozbawienie komfortu jazdy i tyle w temacie.

2 polubienia

Jechaled kiedys betonowa droga?
Jest odczucie,jak bys na koniu jevhal.
A asfalt,zdrapia wierzchnia warstwe,przetopia,polaza w ciagu nocy,na mowo,rano juz jest do uzytku,z nowa nawierzchnia.

3 polubienia

Dlaczego chciałaś wyskoczyć? Poza tym na takich drogach jest mniejszy opór toczenia więc i spalaniie mniejsze

To chyba inaczej sobie wyobrażamy drogę betonowa…

Z betonu musisz robic droge segmentami,
Efekt laczenia tych segmentow odczuwa sie przy jezdzie samochodem.
Przejedz sie na polwysep helski,tam jest stara poniemiecka droga,ktora w czasie wojny sluzyla jako polowe lotnisko.
Grubosc wardtwy betonu wynosi 1,2m.
I wlasnie jedzie sie jak na koniu,ptata takjpata taj))

5 polubień

Ale ja mówię o nowych idealnie gładkich drogach autostradach z betonu… Jest gładka jak stół… Czy prosta jak stół XD i wiezdzajac na taką od razu spalanie mniejsze XD

Ciesz się że asfaltu. Są miejsca o których fizjologom się nie śniło, gdzie diabeł mówi dobranoc i psy szczekają dupami - tam używa się smoły.

5 polubień

Nie widziałeś, jak w Niemczech drogi robią?

Znaczy że jak? XD

I nie są robione segmentami tylko nacinane podobno xd

Nie da sie zrobic drogi betonowrj,bez laczen,ze wzgledu na czas zastygania betonu.
Buduje sie je kilkusetmetrowymi odcinkami i to glowny problem.
Gdy jeszcze pracowalem, wracajac z pracy sciagali wierzchnia warstwe, asfaltu na dlugosci ok.kilometra.
Rano jadac do pracy,byla juz nowa nawierzchnia.
Sciagnieta warstwe przetaoia sie ponownie,wiec wklad materialowy prawie zaden

2 polubienia

Metr betonu i na to asfalt.

3 polubienia

Pierwsze słyszę :rofl: ciekawe

Ja to przez całe lata widywałem. W tej chwili w Niemczech jest tyle remontowanych dróg i autostrad, że głowa mała.

1 polubienie

No. Ale w innych krajach nie dają metra betonu?

Więc może o to właśnie chodzi. Mniejszy opór toczenia to z definicji słabsza przyczepność… :wink:

2 polubienia