Jeżeli drogi betonowe są tańsze, dużo bardziej wytrzymałe i nie trzeba ich wymieniać jak asfaltowe po 20-30 latach?
Tansze? Cichsze? Mniej opony niszcza? Zreszta dobra droga asfaltowa to nie wymiana calosci a tylko wierzchniego “dywanika”. Poza tym nie w kazdym terenie i podlozu beton sie sprawdza.
Jadąc taką drogą chciałam wyskoczyć z autokaru…Czesi takie mają.
Wszędzie takie sa… Coraz więcej takich robią. Jednak pytam, dlaczego i tak dalej są asfaltowe xd
Dla mnie taka droga to całkowite pozbawienie komfortu jazdy i tyle w temacie.
Jechaled kiedys betonowa droga?
Jest odczucie,jak bys na koniu jevhal.
A asfalt,zdrapia wierzchnia warstwe,przetopia,polaza w ciagu nocy,na mowo,rano juz jest do uzytku,z nowa nawierzchnia.
Dlaczego chciałaś wyskoczyć? Poza tym na takich drogach jest mniejszy opór toczenia więc i spalaniie mniejsze
To chyba inaczej sobie wyobrażamy drogę betonowa…
Z betonu musisz robic droge segmentami,
Efekt laczenia tych segmentow odczuwa sie przy jezdzie samochodem.
Przejedz sie na polwysep helski,tam jest stara poniemiecka droga,ktora w czasie wojny sluzyla jako polowe lotnisko.
Grubosc wardtwy betonu wynosi 1,2m.
I wlasnie jedzie sie jak na koniu,ptata takjpata taj))
Ale ja mówię o nowych idealnie gładkich drogach autostradach z betonu… Jest gładka jak stół… Czy prosta jak stół XD i wiezdzajac na taką od razu spalanie mniejsze XD
Ciesz się że asfaltu. Są miejsca o których fizjologom się nie śniło, gdzie diabeł mówi dobranoc i psy szczekają dupami - tam używa się smoły.
Nie widziałeś, jak w Niemczech drogi robią?
Znaczy że jak? XD
I nie są robione segmentami tylko nacinane podobno xd
Nie da sie zrobic drogi betonowrj,bez laczen,ze wzgledu na czas zastygania betonu.
Buduje sie je kilkusetmetrowymi odcinkami i to glowny problem.
Gdy jeszcze pracowalem, wracajac z pracy sciagali wierzchnia warstwe, asfaltu na dlugosci ok.kilometra.
Rano jadac do pracy,byla juz nowa nawierzchnia.
Sciagnieta warstwe przetaoia sie ponownie,wiec wklad materialowy prawie zaden
Metr betonu i na to asfalt.
Pierwsze słyszę ciekawe
Ja to przez całe lata widywałem. W tej chwili w Niemczech jest tyle remontowanych dróg i autostrad, że głowa mała.
No. Ale w innych krajach nie dają metra betonu?
Więc może o to właśnie chodzi. Mniejszy opór toczenia to z definicji słabsza przyczepność…