Okulista…?!

Okulistka na NFZ bada dzieciom wzrok w ciągu trzech wizyt. Badanie pod kontem zeza, zakrapianie, ostrość - nie znam się na tym… Byłam prywatnie i lekarki uwinęły się w czasie jednej wizyty. Jak to jest, że ta pani potrzebuje aż trzech wizyt jakby ludzie mieli mnóstwo czasu w godzinach przed południem. Czy to jest ok? Czy to jest normalne? Czy spotkaliście się z czymś takim? Może w NFZ będą coś wiedzieć?

1 polubienie

Nie mam pojęcia.
Okulista kompleksowe badanie cisnienie, dno oka, pole widzenia i jeszcze pare innyh maszynek, przez ktore przepuszaja delikwenta robi w ciągu góra poltorej godziny. Jesli jest to rutynowe to interpretacje trzeba jakis tydzień poczekać. Jesli na cito to jak sama nazwa wskazuje.
Natomiast zamawiajac okulary (ubezpieczenie panstwowe obejmuje tylko szkla specjalistyczne i wszystkie zabiegi lub operacje zwiazane z oczami) takie “podstawowe” badanie jest wliczone w cene.
Dzieci sa objete profilaktyką, organizuja to szkoły czy przedszkola.
Malutkie dzieci to nie jestem w stanie powiedzieć ile to trwa, ale mają zaprogramowane oprocz wsparcia czegos w rodzaju pielęgniarki
środowiskowej zaprogramowane kwartalne wizyty u pediatry, kiedy bada sie rowniez wzrok.
Ogólnie nie jest tak rozowo w praktyce, ale staraja się oszczedzac czas zarowno pacjentow jak i lekarzy.
Może to też wynikac z infrastruktury - przychodnie specjalistyczne sa przy centrach szpitalnych, gdzie dla wielu mieszkancow wiąże się to z dojazdem kilkadziesiąt km.
Ale dostępność podstawowej opieki jest zachowana. Do chorego jesli nie jest to sprawa zycia i smierci? Przyjeżdża transport medyczny z zadaniem jak najszybciej dostarczyc do szpitala.
Dodam, ze wszelkie wyniki badan i historie leczenia od 20 lat sa dostepne w systemie, sa twoja wlasnoscia, z tym, ze dostep do tego maja lekarze. Ograniczony tajemnica lekarską. Wczesniejsze jesli delikwent zyje i wykazuje prognoze na ciag dalszy sa powoli wprowadzane do systemu.