jeżdżącego przez całe miesiące bez zatrzymania ze stałą prędkością 60 km/h, bez szyn i trakcji wiszącej, po torowisku betonowym w HMP, po okręgu o długości obwodowej 600 km, w którym jego przód będzie złączony z jego tyłem, a pasażerowie będą doń wsiadali i wysiadali za pomocą automatycznie dołączających i odłączających się 600 wagonów mobilnych?
Znowu mącisz nam w głowie. Planując każda większa inwestycję komunalizacyjna robi się modele przepustowości danej linii a także dworców i przystanków. To policzmy:
50 milionów ludzi na 600 km czyli na jeden wagon o długości 20 metrów przypadałoby średnio 1666 osób.
Dalej - przystanki jeśli byłyby co 1 km, to każda taka stacja musiałaby obsłużyć średnio 83 tys osób. Biorac pod uwagę, że podjeżdżałby tylko jeden wagon odłączony od pociągu , to przy założeniu że z multistrady korzysta tylko połowa mieszkańców poza godzinami nocnymi (przez 16 godzin) to wagon zabierający średnio 100 osób musiałby podjeżdżać na stację co 2 minuty czyli zdążyłoby do niego wsiaśc i wysiasć najwyżej kilkunastu pasażerów. A biroąc pod uwagę, że gęstość zaludnienia jaka nam proponuje kolega @harmonik, to nawet 80 000 osób na km kwadratowy - to w godzinach szczytu dworce będą wyglądały tak:
Czy wyobrażasz sobie sprawne wsiadanie i wysiadanie wszystkich milionów pasażerów w twoim UUW? (UUW to oczywiście skrót od Uporczywe Urojenia Wynalzcze)
A Einstein mawiał, że wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy. Z Twoją nie jest najlepiej, @Bingola. Nawet przyjmując, że z Pierścieniowego Pociągu Bazy (PPB) korzystałaby naraz prawie połowa mieszkańców z 50 mln HMP, to 24 mln : 600 km dawałoby 40 tys. podróżnych na 1 km pociągu. Mam nadzieję, że rozumiesz, iż będą 2 takie PPB kursujące w przeciwne strony, czyli na 1 km pociągu przypadnie 20 tys. podróżnych. Na 50.metrowej długości wagon PPB przypadnie 1 tys. podróżnych. A teraz wyobraź sobie, że to będą piętrowe wagony o szerokości 10 m, to można będzie w nich urządzać podczas jazdy zabawy taneczne.
Niech będą wagony mobilne podjeżdżały co 2 minuty na górki przystankowe. One też będą pojemne, z otwieraną połową ściany, aby wszyscy na luzie zdążyli przez 2 minuty wysiąść i wsiąść w odpowiednich sektorach.
Ales mi nagadal,jak przedszkolak.
Zreszta twoj poziom,jeszcze nie wyrosl z tego wieku.alebo jeszcze nawet do przedszkola nie dorosles mentalnie.
Znow zabraklo argumentow?
O razic moglby mnie c9 najmniej nmi rowby,lub madrzejszy.
Z iebie najwyzej moge sie posniac.
Pokazywałem na przykładzie kolarzy torowych w jeździe drużynowej, na jakiej zasadzie będą wjeżdżały i zjeżdżały z górek przystankowych, wagony mobilne.
Wagony mobilne będą jeździły po osobnym, niejako równoległym torowisku, nabierając przez minutę energii od PPB (Pierścieniowego Pociągu Bazy.) po sprzęgnięciu się elektromagnetycznym do boku PPB, ze zdublowaniem mechanicznym.
Mogą być 3 rodzaje napędu. Pierwszy bezpośredni mięśniowo-wibracyjny, drugi elektryczny po wytworzeniu energii elektrycznej w siłowniach mięśniowo-wibracyjnych. trzeci elektryczny po wytworzeniu energii elektr. przez siłownie wiatrowe. Nie myśl, że napędzanie takiego pierścienia wibracyjno-mięśniowe, przekraczałoby możliwości 20-40 osób, oglądających sobie w tym czasie ciekawe programy.
Poczytaj sobie jaką moc jest w stanie rozwinąć człowiek. – tylko 0,5 KM i to przez dwie minuty.
40 osób wytworzy chwilowo zaledwie 20 KM, co może wystarczyć do poruszenia Malucha, ale nie pociągu ważącego kilkaset ton.
Masz inne obliczenia? To nam je pokaż - wzory, przeliczniki, tabele, chetnie ocenimy!
To uważasz, że wielkie i ciężkie galery, były lżejsze od maluchów 126p, albo że każda mieściła tysiące galerników, albo poruszały się w ślimaczym tempie? @Bingola, do wykorzystywania mocy wibracyjnych istnieją takie wynalazki, jak przekładnie różnego rodzaju. Najpierw silnik wibracyjny za pomocą przełożeń w przekładni moc zamienia na małą prędkość, a po ruszeniu i rozpędzeniu zamienia moc na dużą prędkość.