Mieliście kiedyś do czynienia z rakiem?

Wczoraj był kolejny światowy dzień walki z rakiem.
W Polsce to cholerstwo zabija ponad połowę chorych.
Rocznie diagnozę słyszy ok. 150 000 ludzi.

Mieliście kiedyś do czynienia z tym gównem? Wy, wasze rodziny, znajomi?
Żyją?

4 polubienia

Tak, najstrsza córka żyje już ponad 10 lat. Na razie spokój.
Półtora roku temu wycięto mi wraz polipami tkankę rakową w układzie trawiennym i też, póki co, cisza. Dwoje rodzeństwa mego taty zabił rak, ale oni byli już w poważnym wieku.

4 polubienia

Genetyka :pensive:

Być może? Nie znam się na tym.

Niezyjacy mąż, teść, ojciec chrzestny, ciotka. To niezyjacy. Przyjaciolka zyje, ale piersi nie ma, na szczescie nawrotow tez.
Na raku problem sie nie konczy, sa jeszcze tetniaki, wylewy, stwardnienie rosiane, parkinson, alzheimer, gruzlica i lista na co mozna umrzec jest naprawde dluga.
Nie nowiac o takim “drobiazgu” jak AIDS, ktory uruchamia wszystkie w/w wymienione plus pare innych.

2 polubienia

Z doświadczenia wiem że są 2 raki które pozwalają żyć. Rak szyjki macicy i rak piersi. Pozostałe dają nikłe szanse na poziomie wygrane w totka. Najgorszy rodzaj raka… rak krtani. Ruszony zabija w kilka tygodni. Znałem kilka osób które po wykryciu leczyły i 2 które nie leczyły. Ci co leczyli w większości kilka tyg i do piachu , jeden miał usuniętą krtań i żył 1,5 roku . CI nie leczeni jeden przeżył 7 lat, drugi żyje już rok.

3 polubienia

Straszna choroba. Prędzej popełnię samobójstwo. Nim chemia ostatnią zdrową komórkę we mnie zniszczy.

1 polubienie

I masz rację. Ludzie żyją 2 lata w okropnym stanie przez chemię zamiast pożyć rok w normalnym w miarę stanie. Choć to też od raka zależy.

3 polubienia

Ja się zastanawiam co mnie wykończy. Raka w rodzinie miała tylko 1 osoba.
Piję. Ale też dużo się ruszam wbrew temu co myślicie. Niezależnie od pogody.
No ale też tłusto jem.
Jestem osobą szczupłą. Nie pracuje w trudnych warunkach. Miasto nie spowija smog.

Jest nadzieja na 80-tkę?